Monday 13 May 2013

Tengok tv & dengar radio secara Online

Cara menggunakannya:

Anda perlukan sebuah komputer/laptop yang ada sound card, headphone, speaker. web browser dan yang penting skali, connection to the internet. You also need a plugin or dedicated audio software. Users with either Flash Player or Windows Media Player will have the best experience with liveradio.

1. Kepada semua.. terima kasih kerana sudi melayari blog ini. Jika anda mempunyai sebarang masalah untuk mendengar radio di blog ini, berkemungkinan komputer / pelayar anda tidak dipasang plugin yang diperlukan untuk mendengar radio online ..

2. Selain itu, kami galakkan anda melayari blog ini menggunakan pelayar Google Chrome (diutamakan) , Firefox dan Opera. Untuk pengetahuan pendengar sekalian, kebanyakan player radio yang sebelum ini menggunakan “windows media player” digantikan kepada “Flash Player” di blog ini bagi memudahkan pengguna tablet yang dikuasakan oleh sistem operasi Android utk sama-sama mendengar radio di sini.
Kepada pengguna windows, sila download Adobe Flash Player di SINI. Manakala pengguna ANDROID sila download flash player utk android di SINI.

3. Untuk lain-lain plugin seperti Octoshep, WMP plugin for windows , sila download dan pasang plugin yang kami sediakan di SINI.

4. Jika komputer anda ada dipasang “Internet Downlaod Manager”. Untuk mendengar sesetengah stesen radio di sini anda PERLU disablekan / untickkan sementara fungsi “capture download” bg pelayar yg anda gunakan utk mendengar radio. Lihat gambar dibawah sebagai contoh. Saya menggunakan Chrome utk mendengar radio di sini jadi saya untickkan pada chrome.

Dah Lengkap? Contoh, aku letak link tv3 kat sini..klik link ini: